CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 14, 2010

bila chenta ini hya untuk DIA

mmbaca blog rakan buat ku sedar, ta sepatutnya ak punyai perasaan kt sesiapa pun tika n wktu ini,, n ta perlu bersedih tuk seorang yg bukan milik ak... yakin shaja hya seorang yg akn dtg.. mgkin tlh temui n mgkin tdak

teringat ustad mse ak g kuliah mgrib, chenta ta perlu dikejar, krna smpai stu masnya hya perlukan usaha yg sedikit tuk dptkannya...

tp mnyedari hakikat chenta ikhlas dn suci yg kekal hya lah pd Maha Pencipta... haruz ak sedar... segalanya dtg dripadaNya,,, nlah kasih syg yg ku kecapi hgga saat ini jua milikNya,,, bsyukur sgt2 sbb di beri pinjam seketika perasaan cinta, kasih, rindu dn syg...

ini kembaraku...
inginku kembara mncari harapan ke nur yg menenangkan..
kembara di bumi Dia Ya Rabbi..


aku tidak tahu kenapa.. semakin hari semakin kuat desakan hati...
semakin kuat persoalan2 ttg diri.. tunduk sayu mengisafi..siapa aku di bumi Allah ini..
gerak hati semakin kuat.. keinginan sederap kecekalan..
menyedari betapa banyaknya kekurangan ini..
mengisafi hakikat diri..


pekara2 lain telah kucuba adakan pada diri, walau ia tidaklah segah mana..
tapi kenapa tidak yg ini..
sesungguhnya aku mula mencuba...
sesungguhnya langkah2 kecil telah ku mulakan..
InsyaAllah suatu hari nanti pasti nampak bezanya..


tidak salah aku rasa... kalau aku dambakan semua ini..
aku tidak malu utk mahu semua itu...
kerna itulah syariat Dia kepada semua dibumi ini..
walau diri tidak sehebat mana..
walau diri byk sekali kekuranganya..
walau diri cuma siapa..


kepada dia yg aku tercipta dari rusuk kirinya..
tariklah tanganku..
terimalah aku seadanya...
didiklah aku segalanya...
pimpinlah aku jua...
bawalah aku bersama2..
dalam mendapatkan redha Ilahi...


kepada dia yg aku tercipta dari rusuk kirinya..
cinta & kasih ini utk kamu..
bila adanya aku sebagai suri.. InsyaAllah kamu tidak kecewa..
ada kasih dalam jiwa utk aku beri pada kamu..
percayalah di setiap bahagia,sihat,gembira,tenang kamu pasti ada aku..
percayalah disetiap sedih,sakit, perit, kamu juga pasti ada aku..


sesungguhnya aku terus menanti sambil membaiki kelemahan diri..
aku yakin & percaya dirimu itu ada utk aku...
dan pasti Allah temui kita pada saat & ketika yg tepat!
doa & sangkaan yg baik2 saja dari aku...

0 comments:

Post a Comment