CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 13, 2013

masa berlalu pantas atau aku yg lambat

dear crush, please fall on me:)

haha saja wat statement setengah hayat kan.. padahal gimik semata
please dont count on me bout the post. hahaha. cepat nya masa berlalu. agaknya klo aku ade anak, tah2 da boleh jala ta teh ta teh da. alololo berngan nye la cik jah oi

agak2 la korang la berapa aim ata azam 2013 yang da tercapai.. eh faizah kami punya aim mostly done. yela plan tunang, kawen ada anak. gulppsss tedampar kat batu blah batu betanggkup aku rase bila dgr jawapan cmtu. oh ye la ramai sudah ke arah gerbang perkahwinan. aku? masih telompat tekinja2 kah? masih macam ni? atau entah. bagi aku ta banyak yg aku aim tercapai lg. mgkin belum rezeki. ehehe tp ade la in term of apa yg aku plan sbg plajar tu ade la sikit2.

saya masih jaggal tulis tarikh 2013.. ha yg ni masalah besar rasanya. da masuk bulan 6.almost petengahan suda pun masih ta reti2 na sedar, kadang2 boleh tanya kat kak aina. eh kak aina mmg thun 2013 ae sekarang. hahaha ak rse kak aina tu mesti rse na debik je muka aku kasi tesembam kat sinki. hohoho yela rse macam cepat sangat masa berlalu. sedar ta sedar oh da 3 bulan aku bapak kt bumi ukm kl. eleh padahal klo bjalan hujung mggu tu ta pena hingat pun dunia. hehehe 

tetap berasa janggal. bila org tya umo berapa? ceway salamber je na cakap sy berumur 23.. ehh pastu terdiam.. eh tak sy 24 la. huaa mginjak lagi umo.. berkurang lagi la usianya. cepatnya 24. dlu mase kecik rse mcm plan mcm2 b4 umo 25. tetiba rse terhantuk kat pintu smpai sedar yg umo 25 tu bulan 11 thun depan. atau dlm bhasa mudahnya 6 bulan lg dikira cincai la umo 25. 25  tu faizah.. 25.. adoiii suku abad dah kot  ermmmmmmmm ade la rase tua kan. lagi stamina dah ta mcm dulu. tula suruh amalkan bersenam malas, da naik badan mcm kueh apam bru tesedar lamunan. tapi serius la. dlu stakat tido pukul 2 pagi sempoi je masuk kelas kul 8 pg smpai 5 ptg. tada hal punya. sekarang? klo tdo ta cukup 5 jam je dah rase tintong. mcm mayat hidupp je. zomba zomba... huhuhu so nampak tak btapa smakin manja kna layan tubuh badan ni?

sebenarnya sama je masa. cuma aku rase aku je berperasaan sendiri. masa ta tinggalkan aku. cuma aku je ta pernah kejar atau aware sangat. nak pulak2 repeat same routine during weekday. aceceh slhkan daily routine la konon. tapi most of reason ye kowt. bila isnin mulah monday blues smpai kepetang. selasa sub cultring until petang, rabu pun sama tuk smple berlainan. pastu eh da khamis da.. godeh sen sini journal. klo de keje buat la skit pastu taraaaa jumaat suda. jumaat usually de journal club. 10-12.. pastu rehat.. pastu masuk da dekat area kul 3.. ehhh potpet pot pet da pukul 4. tggu la dlm 20 minit dah leh say bubye kak aina.. see u next week. sbtu ahad..... itu lah asa yg aku rse a guna sepenuhnya siang dan mlm dengan mlahar sne sini takpun biarkan diri mati ats katil smpai jam loceng perut berbunyi. tgk muvi smpai subuh pastu tdo. tu usulally cut the budget l. klo de rezki lebih pnjang lgkah aku.. stat engine jalan terus
neng nong neng nong da habes da ahd.. jumpa isnin smula d. imma repeating again,

insyaallah semoga ad perkhabaran gmbira kelak.
ta kisah la apa.. hehe
demi masa, sesungguhnya manusia dlm kerugian.. melainkan mreka yg beriman dan beramal soleh serta berpesan-pesan dengan kebenarn dan berpesan-pesan dengan kesabaran.

maka ta kisah la jika rasa masa tu cpt atau lambat. kita boleh seling kan sesuatu untuk kebaikan di dunia dn akhirat memadai. jgn smpai tiada. insyaallah mgkin mmg kita perlu lalui rutin yg biasa. tp kita boleh pilih yg sedikit luar biasa. 

with love :)

0 comments:

Post a Comment