CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 24, 2010

ak kna smpuk dek korean lg


♥♥ demam korea? batuk korea? selsema korea? ♥♥

seorang teman pernah bagitau kat aku satu masa dulu tapi takdelah la lama sangat masa tu. katanya, "orang perempuan yang minat citer2 korea dan lagu2 korea biasanya baik2." wah... mana la dia tahu. bijak benar dia membuat jangkaan. atas dasar apakah? atau sangkaannya itu memang benar? lihat saja contoh terdekat iaitu AKU. sila jangan geli tekak.

yay, entry ini mungkin x segah kisah tom dipukul atau sehangat lagu mizz nina itu tapi, adakah aku ambil kisah?

sekarang baru la aku perasan bahawa di malaysia ini begitu ramai sukakan KOREA n KOREAN. dalam radio pom dah main lagu2 korea. bukak era dengar lagu nobody. bukak hot.fm kadang2 terdengar jugak lagu shock daripa beast. auuu.. i luvvv beast... zaman aku dulu (takdelah seabad yang lalu) nak dengar orang cakap bahasa korea pun payah. sebabnya, kat tv selalu main cerita indon, industan, kdg2 thailand dan kadang2 filipina. cerita korea ada tapi biasanya dah dialih bahasa.

tapi why kita minat korea? adakah sebab jejaka2 dan gadis2 dari sana jambu, cun, menawan, gorjes, cute, mulus, ramping , hensem, putih lagi melepak, gebu atau sebagainya? hurm... kelihatannya seperti penampilan fizikal semata yang berjaya mencuri tumpuan. tapi adakah benar?



adakah sebab kami cute?



is it because of my curly hair?
mahal u noe nak buat kat salon..


atau kerana kemisterian ai?


of course sebab ai funny kan?
tapi ini memang rambut + jambang - misai ai punye member yang bagi pinjam.


adakah sebab mata seksi ai atau selipar merah ai?
yeaayyyy demam korea dtg lg...;)
agk lame ye ak menyepiii ngn cheta or drama korea
lebey kurang 3 sem gara2 khusyukkk ngn study
konon la kannnn

ok you're beatiful
wahhh thu tak nape ak suka cheta niyhhh
sbb nye kannn
- tajuk dye puji ak...*smbil wt muka ayu ;)
-plakon dye sehensem jiran ak mse ak duk korea dlu
-jln verita dye sme ngn makcik temah yg pena jual karipap
(ok suma tu outa blaka)
hahahaha
*ade ak kesahhhh
dahhh minat..seyes klo ta kerana adeq2 ak bkeras ati na lawan ak rebut rem0te tv.. ta denye tgerak ati ak na kmbali aktif kt depan tv ni wehhh.. :) sumpa nokxxx i kan dak baik
kat u i mne i tgk tv sgt....(walhal sbb mse awl2 duk uma sewa ta ckup duit na bli tv plasma)
;( kecewaakannnn)

kekecewaan tu terubat bila adeq ak dunlod siap2 cheta ni agr ta rse keciwa tuk balik ostel...
ermmmm klo ta sure2 la tetingal
kul 8.30 di 8tv ok.... senin smpai jumaat
*haruss diowang kasi cikit royalti sbb ak promote
hahaha ;)
haha muka slumber je demo niyhhh tp chumill

ape mknenye tgk drama ta de hero..
~~jang geun suk~~

jln cheta is simple but present tense.. haha pe ak ngrut niyhhh...
sipnosis dye gini
A.N.JELL adalah group band yang terdiri dari 3 personil Hwang Tae Kyung vocal n leader, Kang Shin Woo bass dan Jeremy drum. Presiden An pimpinan A.N entertaiment (label recordnya A.N.JELL) mencari 1 anggota baru untuk A.N.JELL dan terpilih lah Go Mi Nam. Kebetulan saat itu, Go Mi Nam sedang sakit sehingga tidak dapat menandatangani kontrak dan tampil di depan umum. Akhirnya, Manager Ma (manager Go Mi Nam) membujuk Go Min Nyu (Gemma) untuk menggantikan Go Mi Nam. Selama kurang lebih 1 bulan Gemma harus berperan menjadi Go Mi Nam, tinggal se-rumah bersama ketiga anggota A.N.JELL. Awal keberadaan “Mi Nam” di markasnya A.N.JELL tidak disambut baik oleh Tae Kyung yang memang tidak setuju masuknya anggota baru. Lucunya, sejak Tae Kyung bertemu “Mi Nam” ada saja kesialan yang terjadi padanya. Sampai pada suatu ketika secara tak sengaja Tae Kyung mendengar percakapan “Mi Nam” dengan penata rias A.N.JELL yang tidak lain adalah teman manager Ma, sejak itu Tae Kyung tahu bahwa “Mi Nam” adalah seorang gadis. Tae Kyung pun mendesak Mi Nam untuk mengaku pada Presiden An dan keluar dari A.N.JELL, awalnya “Mi Nam” ingin menyerah saja tapi Manager Ma membujuknya untuk melanjutkan penyamaran agar “Mi Nam” bisa menemukan ibunya . Seiring berjalannya waktu Tae Kyung tanpa sadar telah jatuh hati pada “Mi Nam” dan selalu berusaha melindungi “Mi Nam” begitupun “Mi Nam” yang merasakan sengatan listrik jika berada di dekat Tae Kyung. Di sisi lain, Shin Woo yang sedari awal curiga dan menyadari bahwa “Mi Nam” adalah seorang wanita, dia pun diam-diam menyukainya sedangkan Jeremy selalu merasa “aneh” ketika dekat “Mi Nam” menyangka “Mi Nam” punya kelainan alias homo tapi diapun akhirnya menyukai “Mi Nam” dan terjadilah sedikit persaingan antara 3 A.N.JELL dalam memperebutkan hati “Mi Nam” ^_^’. Namun,
kedekatan Tae Kyung dan “Mi Nam” selalu dihalangi oleh Yoo Hye Yi yang menyukai Tae Kyung. Berbagai cara dilakukan untuk menaklukan hati Hwang Tae Kyung tapi sia-sia saja usahanya karena Tae Kyung sama sekali tidak tertarik padanya.

haha ak kopi o tarik je dri belog mmber yg synopsis ni ha..
ape2 pun jiwa ak da thp keazaman yg tggi tuk chete korea
(((((love it so much)

2 comments:

Izzatul Huda

ahahahaha...akak pun minat gak korea2 ni time undergrad dulu. tp akak x minat cite korea, akak cuma layan grup nyanyi je. dulu minat giler TVXQ tau~~ n pastu 2PM gk.heheh.

tp skrg dah tak layan sgt dah...dah tua2 ni,slow sket...;P

mhfaizah

hehehe... ni suma pengaruh adeq.... dye rajin dunlod.... hurmmm tu yg tgk je... mse skolah mmg hntu drama korea... smpai kna snidir ngn ayh. t exam jwp la jln cheta korea tu

wahh akak suka lagunya ae.. best kan.. walo ta thu na ikut.. haha

Post a Comment