CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 20, 2011

bila tetiba rasa miskin bahasa

mesti semua orang terpelik-pelikan aku tak guna lagi shortform..nak tau kenapa??? sebab ini azam saya untuk tahun ini....eh tidak-tidak aku tidak kenal siapa itu incik azam...dalam famili aku pon tak da orang yang nama azam apatah lagi abah aku...kerana aku tidak berbintikan azam hahahah...bukan aku tidak ada matlamat tapi percayalah aku seorang yang sangat bermatlamat...tak payah la nak mengarot panjang-panjang...sebenarnya aku punya azam yang lepas-lepas pon lom lagi tersetel ni nak tambah lagi 1 azam x payah la simpan dalam poket je la...setel yang lain dulu...

lagi satu masalah yang ta berapa nak besar... aku rasa shortform ak dah makin melampau2 pendeknya. smpai de je yang mengadu ta bape paham message yang aku smpaikan. penyudahnya aku kena hanta balik message tu.. ta pasal2 jadi double massage la plak.. pada yang sekian.. pas ni saya janji cuba guna bahasa yang agak penuh hokeyhh.. hahaha ;-)

aku sebenarnya baru tersedar bm aku dah hanco lebo...terlampau banyak shortform aku guna sampai dalam esemen pon aku pakai shortform so banyak la typonya...ish3 sampai aku nak mengeja dengan betol pon aku rasa susa...pecaya atau tidak aku tulis ni pon asik tekan backspace jep kenapa???sebab jari aku still nak guna shortform sebab terlampau biasa ish3 sangat2 terok kan...ukeyh3 lepas ni aku nak cuba mengeja dengan betul pulak...lepas 2 tanak rojakkan apa yang aku tulis ish3 aku rasa aku sangat kasihan...ukeyh sudah titik...lepas ni pandai-pndaila majukan diri ye cik pekja....baeklah =.='....

....Aku rasa sepanjang cuti sem aku banyak buang masa aku melanguk dpan tv..selain kerja dengan mak aku...selain main game pandai2 dalam laptop aku[kalau kata bodoh kang aku ikot bodoh sebab aku yang maen game 2...]....kebanyakan cerita yang aku tengak kompem2 lakan cerita hend0n n melayu...korang sumua pon tau kan setiap saluran televisyen di malaysia kena siarkan hampir 80 peratus hasil kerja tak tempatan pown. selebihnya baru ambik program lua...maksudnya orang putih ke cina [hongkong taiwan china] ke korea ke jepun ke hindustan ke...banyak lagilah cerita2 lua....dan cerita2 tempatan perlu di siarkan masa prime time...aku terlupa pekataan yang sesuai[dalam bm] maaf..

yup we still have cerita cina dan cerita tamil but cerita melayu lagi banyak disiarkan terutamanya drama..kalau tak silap aku lakan program atau drama atau cerita di dalam bahasa melayu diutamakan sebab bahasa melayu bahasa kebangsaan kita..tolong betulkan kalau2 fakta aku cakap ni salah...ukeyh berbalik pada cerita melayu yang aku nak cakap...well cerita melayu tak de la terok sangat bukan nya low quality mcm sesetengah pihak cakap...tapi masalahnya cerita melayu ni telampau sangat..maksud aku berangan je lebih....jadi datuk datin aset bejuta2 terbang sana terbang sini landon paris newyork singapore...perniagaan itu perniagaan ini banglo itu banglo ini agak meyampah ye disitu....lagi satu klu yang dok kampung 2 pakai baju kurung mekeup cam hantu bodoh2....ish aku rasa orang kampung tak da la sampai macam 2..2 bukan kampung 2 makhluk zaman tarzan je.......haha sje menokok tambah bagai



2 comments:

F_H

haha.. kene praktik dalam blog ni.. gune ayat penuh..

mybrainybrain

haruss la ok... berterabor dunia kalo suma guna shortform. huahuahua

Post a Comment